| | |
Pris: 180,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Julie Kordovsky og Morten Nissen: Indledning
Mariane Hedegaard: Hvad motiverer unge generation efter generation til at blive ved med at male graffiti? – Udforskning af spændinger og modsætninger
i unges graffiti-aktiviteter
Mads Bank: Æstetisk fremstilling, stemning og subjektivitet i socialt arbejde
Kristian Holte Kofod: ‘Et hjernebrud kan gøre verden til en laks’ – Kreativ skrivning som æstetisk dokumentation
Sonny Kaasing & Kristian Holte Kofod: Æstetisk dokumentation – af unges selv-fortællinger
Anna Fjeldsted: Det fastholder uden at fastlåse. - Æstetisk refleksion og responsivitet i den konsultative praksis
Thomas Gylling-Andersen: Kan implementeringen af demokratiske, æstetiske processer i undervisningen være medierende for ekspansive læringsprocesser?
Kirstine K. Høgsbro: Kunst om kunst som del af en konsultativ, pædagogisk-psykologisk faglighed
Birgit Bundesen & Bent Rosenbaum: Skrivegrupper som resonansrum – Pædagogiske og gruppeterapeutiske pointer fra et forskningsprojekt i psykiatrien med skrivegrupper ledet af skønlitterære forfattere
Ole V. Rasmussen: Komposition og professionelt arbejde i PPR – en spejling i jazzmusik
Morten Nissen & Julie Kordovsky: Om at lege med tekster i skolen
Julie Kordovsky & Morten Nissen: Enter stage: Dramatiske refleksioner i folkeskolen
Læs engelske abstract: >>>
|
|
|
Pris: 180,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Anne Sofie Møller Sparre
Husk børnene – når mor eller far har et højrisikojob
Anne Sophie Kjeldahl & Lone Svinth
Pædagogers involvering i børns leg – muligheder og dilemmaer
Christopher Kehlet Ebbrecht & Preben Bertelsen
Hvordan giver vi stressede unge et godt nok greb om tilværelsen?
Hanne Føns & Marlene Smith
Fravær starter tidligt og er indlejret i relationelle og strukturelle betingelser – Et casestudie om børn og forældres perspektiver
på skolefravær børn..
Line Graff & Louise Wittendorff Jensen
Nye veje at gå i kommunernes tilbud til børn med skolefravær
Mogens Nygaard Christoffersen
Opsporing af psykisk vold mod børn.
Ole Løw
Co-teachende pædagogisk vejledning i skolen.
Thomas Gylling-Andersen
Om tilblivelsen af en trivselsintervention i den danske folkeskole
– et opgør med standardiserede tilgange.
Læs engelske abstract: >>>
|
|
|
Pris: 180,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Dorte Kousholt og Jette Lentz
Hvordan skabes et styrket PPR? – Aktuelle bevægelser og dilemmaer
Jørn Nielsen og Søren Hertz, Metalog
PPR som specialister i kompleksitet
Charlotte Højholt & Maja Røn Larsen
Fællesskaber og situeret ulighed – om børns betingelser for indflydelse og udvikling af livsførelse
Mats Anderberg och Torbjörn Forkby
Planer för samverkan kring barn och unga i Skottland och Sverige – ett jämförande perspektiv
Anette Kureer
PPRs rolle, selvforståelse og relevans i arbejdet med at skabe deltagelsesmuligheder for alle børn
Christoffer Granhøj Borring
Bevægelser mod praksisnære samarbejdsformer – historiske og aktuelle individualiseringsproblematikker i skolepsykologien
Thomas Szulevicz & Torill Moen
Mellem individ og system – et kvalitativt studie af rådgiverrollen i dansk og norsk PPR/PPT
Thomas Szulevicz & Rolf Lyneborg Lund
Det pædagogisk-psykologiske kandidatspeciale – hvordan skrives der om PPR i danske kandidatspecialer?
Anne Morin
PPR-faglig ekspertise i tidlige tværprofessionelle og tværsektorielle samarbejder og interventioner
Micki Sonne Kaa Sunesen
Samarbejdet mellem dagtilbud og PPR – i et mestringsperspektiv
Værkstedspapirer fra studerende på DPU
Læs engelske abstract: >>>
|
|
|
Pris: 180,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Helle Rabøl Hansen og Jens Christian Nielsen:
FORORD. Skole, uddannelse og daginstitution som arena for trivsel
Helle Rabøl Hansen, Frederikke Knage, Penille Rasmussen og Dorte Marie Søndergaard:
Lyden, der forsvandt – Unges oplevelser og overvejelser i en tid med corona
Bjørg Kjær og Karen Ida Dannesboe:
Ulighed, stigma og social retfærdighed: pædagogisk arbejde med børnehavebørn i udsatte positioner
Lina Lundström:
Vänskapskultur – ett hinder för social inkludering?
Jens Christian Nielsen og Helle Rabøl Hansen:
Skoletrivsel som velvære, virke og vellidthed – en praksisinformeret teoretisk begrebsudvikling (konceptualisering)
Venka Simovska og Dorte Kousholt:
Trivsel – et befordrende eller tyrannisk begreb? Skitsering af et udvidet begreb om skoletrivsel
Unni Lind:
Trivsel i daginstitutionens hverdagsliv – et kollektivt, kropsligt og konfliktuelt anliggende
Anne Görlich og Liv Graversen:
At stå i sårbarheden – om relationelle konteksters betydning for trivsel
Jens Christian Nielsen:
Retfærdighed, relationer og tilhør – forskningsperspektiver på elevtrivsel i gymnasiet
Læs engelske abstract: >>>
|
|
|
Pris: 180,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Line Skov Hansen og Charlotte Ringsmose:
Pædagogisk kvalitet gennem organisatorisk og professionel udvikling
Bent B. Andresen:
Forudsætninger for udforskende praksis og organisatorisk læring i dagtilbud
Jan Peeters, Dr., Ghent University:
In search of Pedagogical Heroes: What makes practitioners improve their pedagogical practice?
Bente Jensen, Roddy Walker og Maria Marquard:
Bæredygtig Kompetenceudvikling i Dagtilbud
Peter Andersen:
Organisatorisk udvikling gennem psykologisk sikkerhed og lydhør ledelse
May Britt Drugli:
Å begynne i barnehagen – små barns prosess
Charlotte Ringsmose:
Data og forskningsviden som grundlag for udvikling af kvalitet
Line Skov Hansen:
Udvikling af en evalueringskultur i dagtilbud
Line Anne Roien og Stine Lindberg:
Skolen i Florida, hvor tværprofessionelt samarbejde er nøglen til elevernes succes
Stig Broström:
Leg og læring – før og nu
Læs engelske abstract: >>>
|
|
|
Pris: 180,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Jonas Yde Højgaard
Et kvalitativt casestudie af grunde til fravær set i kontekst
Vanessa Anna Schmidt-Rasmussen
Behandling af børn og unge med seksuelt bekymrende adfærd med nedsat funktionsniveau ved hjælp af netværksforløb
Anna Sejer Nielsen
“Det gider jeg ikke!”
– Professionelles arbejde med det, de endnu ikke har forstået
Aske Glindvad Nørgaard og Anette Bentholm
Fællesskabende bevægelsesaktiviteter skaber social interaktion mellem børn med og uden autisme
Bjørg Kjær
Ikke som andre børn - Forældreskab når børn klassificeres som børn med særlige behov
Nicola Nyhave
Tvivl og mod – uærbødighed overfor etablerede forforståelser
Egil Gabrielsen, Kjersti Lundetræog og Jan Mejding
Kan ulik praktisering av reglene for skolestart bidra til å forklare kjønnsforskjellene i PIRLS-resultatene i Danmark og Norge?
Micki Sonne Kaa Sunesen og Preben Olund Kirkegaard
Dybdelæring i skolen
Læs engelske abstracts >>>
|
|
|
Pris: 180,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Charlotte Ringsmose og Tine Pernille Schaarup:
Forord: Små børns udvikling – voksnes ansvar
Henning Strand:
Den tidligt forebyggende indsats som indsatsområde for PPR
Gitte Jørgensen:
Kunsten at få teori og praksis integreret for at bringe børn i udvikling
Tine Schaarup og Melissa Bruun:
Spædgruppen i Ballerup – et eksempel på en helt tidligt forebyggende indsats
Charlotte Ringsmose:
Pædagogperspektiver på forskerpraktiker samarbejde med fokus på at skabe forbedrede muligheder for børn i udsatte positioner i dagtilbud
Line Skov Hansen:
Brug af data og forskningsviden i dagtilbud
Charlotte Ringsmose:
Daginstitutioner er forskellige
May Britt Drugli, Elisabet Solheim og Turid Suzanne Berg-Nielsen:
Små barn med lange dager har et høyere stressnivå i barnehagen enn hjemme
Noomi Matthiesen:
Forældresamarbejde, tillid og de fortiede uenigheder
Udenfor tema:
Helene Stæhr og Mariane Hedegaard:
Psykologens konsultative arbejde med observationer i PPR – med fokus på opbygning af fælles succesmål
Helene Stæhr og Mariane Hedegaard:
Barnets perspektiv på tværfaglige møder – observation som konsultativ samarbejdsform
Læs engelske abstracts >>>
|
|
|
Pris: 180,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Helle Rabøl Hansen:
Når skole vælges fra – indledning
Gro Emmertsen Lund:
Skolefravær kalder på relationsudvikling og kulturudvikling i skolen
Anne Görlich:
Ligegyldighedens mellemsted: Affekt i undervisningsrummet på HF
Frederikke Skaaning Knage:
Skolevægring: sammenviklinger og subjektpositioner
Laila Colding Lagermann:
Fraværets fornuft. En forståelig modstand på et ubærligt skoleliv?
Suna Christensen
Skole skal give mening for alle børn
Thomas Berg Nielsen
En praktikkers dilemmaer om skolefravær
Tine Basse Fisker:
Fra børn og fulde folk… Hvad børn selv siger om skoleundgåelse
Udenfor tema:
Bjarne Nielsen:
Hvorfor er det så svært at udvikle “Skolen for Alle” Mangler vi viden? Spilder vi ressourcer? Hvad med PPR?
Læs engelske abstracts >>>
|
|
|
Pris: 120,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Charlotte Højholt og Maja Røn Larsen:
Konflikter om børns skoleliv – et forskningsprojekt på tværs
Maja Røn Larsen og Charlotte Højholt:
PPR-psykologers indsatser i forhold til samarbejde og konflikter i skolelivet – Når ordningslængslen skygger for mellemrumsarbejde og corridor-casework
Peter Busch-Jensen:
Det som flaskehalsen peger på! Betydningen af skolens aktuelle organisering for samarbejde om skolens opgave
Tilde Mardahl-Hansen:
Udvikling af børns og unges deltagelsesbetingelser i folkeskolen – et spørgsmål om professionelles relationskompetencer eller snarere om betingelser for samarbejde?
Dorte Kousholt:
Skolevanskeligheder fra et forældreperspektiv - om organisering af forældresamarbejde som opgave for PPR
Ida Schwartz:
Problemers sociale udviklingshistorie
Læs engelske abstracts >>> |
|
|
Pris: 120,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Poul Skaarup
Forord. Når krisen rammer
Bernhard Meißner
Crisis Management in Schools (CMiS)
Maria Schnack Wolff, Kristina Bøge Meyhoff, Mette Bastrup Jensen
og Npaporn Dangthongcharoen
Pædagogisk Psykologisk Kriseteam i PPR
Arthur Buchman, Jørgen Felding, Talli Ungar Felding, Monica Tafdrup Notkin,
Thomas Ree, Allan Shapiro og Lotte Vesterli. Redigeret af Peter Elsass
og Talli Ungar Felding
Terrorangrebet i København februar 2015
Nils Petter Reinholdt
«Såret som gror?»
Rikke Høgsted
Belastningspsykologi – forebyggelse af primær og sekundær
traumatisering af hjælperne
Atle Dyregrov
Gammel kunnskap og ny viten: perspektiver på krisepsykologi
Lillian Zøllner
Selvmord, selvmordsforsøg og selvskade blandt de 13-19 årige
Robert Jonasen
Fra fokus på uventede reaktioner til strukturelt set up inden for
opperationel kriseintervention
Læs engelske abstracts >>> |
|
|
Pris: 120,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Lone Svinth og Charlotte Ringsmose
Forord: Inkluderende organiseringer og samspil i dagtilbud
Charlotte Ringsmose
Forvaltningsperspektiver på inkluderende dagtilbuds organiseringer og samspil
Charlotte Ringsmose
Lederes perspektiver på virkningsfuld praksis i dagtilbud i udsatte boligområder
Lone Svinth
Hvordan skaber dagtilbud inkluderende fællesskaber for børn i udsatte positioner?
Lone Svinth
Når dagtilbud skaber inkluderende samspil og frugtbare deltagelsesmuligheder for børn i udsatte positioner
Læs engelske abstracts >>> |
|
|
Pris: 120,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Jens Christian Nielsen og Helle Rabøl Hansen:
Et indledende skøn over køn
Inge Henningsen:
Struktur, der kønner
Helle Rabøl Hansen:
12-tallets piger
Mette Lykke Nielsen, Mette Pless og Susanne Murning
En hyldest til de afslappede drenge: Køn og motivation på STX
Ida Ebdrup:
Hvorfor taler vi ikke om 12-talsdrenge? Et kønnet forhold til karakterer og dygtighed
Jens Christian Nielsen og Jesper Stilling Olesen:
Er en karriere inden for elitesport kun for drenge?
Steen Baagøe Nielsen:
‘Min kæreste ville aldrig vælge sådan et fag!’
Tekla Canger
Når en kønsneutral pædagogik ikke slår til i skolen
Laila Colding Lagermann:
Den (ikke)ideelle elev
Læs engelske abstracts >>> |
|
|
Pris: 120,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Lone Hygum, Sara Bork, Louise Einspor og Vibe Strøier:
Forord.
Lene Tanggaard:
Når man er vært for meget – et PPR i udvikling.
Jørn Nielsen:
Kontekst management som praksisform.
Vibe Strøier:
PPR-psykologen som den Gode og Årvågne Vært. Vært: Paradigmer og Positioner.
Camille Leicht, Morten Novrup Henriksen og Thomas Lundby:
PPR som organisationskonsulenter – Den lille Revolution som er på vej?
Sara Bork, Louise Einspor og Lone Hygum:
Vi lærer ved at bruge det, vi lærer – Afprøvende læringsfællesskaber omkring kerneopgaven i PPR.
Hanne Bisgaard Jensen, Anne-Mette Lyngvold Nielsen og Maria Hedegaard: ‘Sampraksis’ som tværprofessionel samarbejdsform.
Sanne Birk Christensen og Abigael Cora Smith:
Ensom Ulv – fri Fugl: Psykologfaglig kompetenceudvikling i PPR via kollaborativt samarbejde.
Anne Suurballe Tornelund, Christina Keis Jakobsen og Sara Hedegaard Jensen:
Hvis vi tror på, at børn lærer i sociale fællesskaber – hvorfor tror vi så, at voksne lærer i et lukket møderum?
Iram Khawaja:
Radikalisering i skolen? Fra etnicitet og køn til muslimskhed, fælleshed og belonging.
Læs engelske abstracts >>> |
|
|
Pris: 120,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Barbara Hoff Esbjørn
Forord
Mikael Thastum
Angstlidelser hos børn
Bianca Munkebo Christiansen, Barbara Hoff Esbjørn og Sonja Breinholst
Hjælp til Selvhjælp
Mette Maria Agner Pedersen og Barbara Hoff Esbjørn
Behandling af et barn med angst og trods
Marie Tolstrup
OCD hos børn og unge – Tvangstanker og tvangshandlinger
Jennifer Therese Løth
Projekt Hjælp til Selvhjælp i Lyngby-Taarbæk kommune
Pernille Hviid, Barbara Hoff Esbjørn og Jakob Waag Villadsen
Når almenpædagogikken bliver den bedste forebyggelse af angst
Maria Cabo Dannow og Barbara Hoff Esbjørn
Problematisk skolefravær
Patrick K. Bender
Problematisk Gaming og Angst: Et Review
Læs engelske abstracts >>>
|
|
|
Pris: 120,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Anna Louise Stevnhøj & Mimi Strange:
Et årtusindgammelt problem med en kort nutidshistorik
Anna Louise Stevnhøj & Mimi Strange:
Børn, seksualitet og seksuelle overgreb – et historisk perspektiv
Anna Louise Stevnhøj & Mimi Strange:
Hvad er seksualitet hos børn
Helene Oldrup:
Seksuelle overgreb mod børn og unge i Danmark
Marianne Holst Nielsen, Anne Grethe Mogensen og Maja Leth Laursen:
Hvad gør vi, når de siger overgreb? Om PPR-psykologens dilemmaer i mødet med seksuelle overgreb på børn og unge
Helene Almind Jansen:
At forstå it-relaterede overgreb: typologi og behandling
Pia Rathje:
Overgrebsfokuseret behandling af børn i hospitalsregi
Anette Baadsgaard:
Om forældrearbejde i sager, hvor børn har været ofre (været udsat) for seksuelle overgreb
Vanessa Schmidt-Rasmussen og Elisabeth Frahm:
Børn/unge som er seksuelt krænkende overfor andre
Pernille Spitz og Pernille Bird:
De danske Børnehuse
Vivian Keit Mortensen og Lotte Kragh:
Videoafhøring af børn – om politiets arbejde
Stine Tofte:
Mediationer – et relationsforbedrende og traumereducerende behandlingsarbejde i seksuelle overgrebssager
Kirsten Trans:
Voksne med senfølger efter seksuelle overgreb
Læs engelske abstracts >>>
|
|
|
Pris: 120,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Jette Lentz
Forord
Persille Schwartz og Alison Clark
Småbørnsperspektiver – en tilgængelig, gyldig og nødvendig feedback
for udvikling af praksis i dagtilbud
Rune Frederik Cordsen og Inger Lokjær Faurdal
Spændingsfeltet mellem elevers stemmer og læreres handlemuligheder
Hanne Warming
Tillid og inddragelse af barnets perspektiv
Karen Ruth Hansen
Om børns stemmer i pædagogisk udvikling
Lene Tanggaard
Har vi glemt børnene? – overvejelser over analytiske tilganges betydning
Tracey Colville, Sandra Montgomery og Jette Lentz
Spørg barnet – om inddragelse af børn i læringsmæssig praksis
Læs engelske abstracts >>> |
|
|
Pris: 120,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Lene Tanggaard
Forord
Benedicte Schilling
Positionering som intervenerende pædagogisk-psykologisk redskab for
psykologen i det fremtidens PPR
Sara Bork, Louise Einspor, Lone Hygum og Vibe Strøier
Specialiseringsmodulet i pædagogisk psykologi “Nye tider nye muligheder”
Aktionslæring og Videnstilegnelse. Specialister i pædagogisk
psykologi
Jacob Stenholt-Jacobsen
Nyskabelse af PPR – eller…. Forandringer i det små
Jørn Nielsen
PPR – og svaret på børn og unge i udsatte positioner
Anne-Marie Keis og Vibeke Fold
Nyt praksisfelt i PPR-Lolland
Katrine Tranum Thomsen og Stine Clasen
Pædagogiske træningsgrupper og Nest klasser – To eksempler på nye
praksisformer i nutidens PPR
Ane Lemche og Tine Lydolph
Netværksarbejde i PPR
Henning Strand
Fremtidsrettet praksis i PPR
Læs engelske abstracts >>>
|
|
|
Pris: 120,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Helle Rabøl Hansen, Laila Colding Lagermann og Jens Christian Nielsen:
Vild og mild?
Christian Sandbjerg Hansen:
“Vilde piger”, “pigebander” og moralsk panik: Om klassifikationskampe og
betydningen af den offentlige repræsentation af sociale problemer
Kirsten Elisa Petersen: At blive set som ballademager – unge bandemedlemmers fortællinger om deres skolegang
Laila Colding Lagermann: Marginaliserede unge og den betydningsfulde voksne: en fortælling om magtesløshed
Jens Christian Nielsen: Fællesskabet er nøglen til at forstå unges selvforvaltning af risici i ungdomslivet
Niels Kryger:
Unges tvetydige kamp for at erobre frihed
Jonas Lieberkind: Unge, mellem politik og dannelse
Helle Rabøl Hansen, Ditte Winther-Lindquist og Jens Christian Nielsen:
Fortrolighed med professionelle voksne i de unges liv
Inge Henningsen: Adgangskrav med slagside
Jens Christian Nielsen, Jesper Stilling Olesen og Lotte Stausgaard Skrubbeltrang: Tilblivelse af talenter og ikke-talenter – om unges arbejde med at blive til som idrætstalenter
Mindeord
Bjørn Glæsel 7. oktober 1935 - 29. juli 2016
Læs engelske abstracts >>>
|
|
|
Pris: 120,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Kristine Kousholt & Maja Røn Larsen
Testningens mange betydninger i skoler og daginstitutioner
Christian Ydesen
Folkeskolens testpraksisser i historisk perspektiv
Bjørn Hamre, Kristine Kousholt, Dorthe Staunæs & John Benedicto Krejsler
Eleverne, der skulle blive så dygtige, som de kunne – Kategorisering og potentialitet i skolens lærings- og testarrangementer
Thomas Gitz-Johansen
Når testning griber ind i pædagogikken
Kristine Kousholt
Børn som deltagere i social testpraksis
Lars Holm
De nationale test og læreres konstruktion af dygtighed i læsning
Lene S. K. Schmidt
Sprogarbejde på tværs – test af småbørn
Charlotte Ringsmose
Vi tester hvor gærdet er lavest
Peter Allerup
Kan adaptive tests producere ikke-tilpassede elever?
Læs engelske abstracts >>>
|
|
|
Pris: 120,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Præambel
Bjarne Nielsen
Forord: Indledning til temanummer om PPR i Forandring
Charlotte Ringsmose
Videnskaberne, fagligheden og PPR i forandring
Bjarne Nielsen
Ledelse af PPR som organisation
Eik Møller
Fremtidens PPR – hvor er den på vej hen?
Henning Strand
Fremtidens udfordringer for PPR – et ledelsesperspektiv
Ida Marie Holm, Erik Cloyd Ebsen
Flerfaglig aktionslæring
Jan Sejersdahl Kirkegaard
PPR for fremtiden
Lene Tanggaard
Et opfindsomt og offensivt PPR?
Ole V. Rasmussen
En Børne- Ungerådgivning og PPR – “just in time”
Thorsten Schumann
Et fælles væsen – det fremtidige samarbejde mellem børne- og
ungdomspsykiatri og kommunalt ansatte psykologer
Vibe Strøier
PPR mellem tamme og forheksede problemer
Læs engelske abstracts >>>
|
|
|
Pris: 120,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Lisser Rye Ejersbo og Bo Steffensen, gæsteredaktører
og redaktionen for “Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift”
Forord
Bo Steffensen og Lisser Rye Ejersbo
Pædagogisk neurovidenskab
Bo Steffensen
Hjernen, sprog og læsning
Pernille Bødtker Sunde og Lisser Rye Ejersbo
Matematikundervisning i et pædagogisk neurovidenskabeligt perspektiv
Gavin R. Price & Daniel Ansari
Developmental Dyscalculia: Characteristics, Causes and Treatments
Theresa Schilhab
Neurale bottom-up og top-down processer i læring og undervisning
Simon Nørby
Udbytterig læring: Om tre faktorer der befordrer langtidshukommelse
Charlotte Ringsmose
Læring i daginstitutioner
Louise Bøttcher, Berit Falkenstrøm og Lone Bryder Nielsen
Kognitive undersøgelser af børn med cerebral parese som grundlag for inkludering i skolealderen
Ulrik Jeppesen
Et selvstændigt og meningsfuldt liv for voksne med erhvervet hjerneskade og anterograd amnesi?
Lisser Rye Ejersbo
Intuition og læring
Læs engelske abstracts >>>
|
|
|
Pris: 120,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
1964 – K.B. Madsen
Volf-rapporten
1966 – Jesper Florander og Finn Rasborg
Uppsalaprøvens prognostiske værdi
1970 – Vagn Rabøl Hansen
Om intelligensbegrebet og anvendelse af intelligensprøver
1971 – Bent Rieneck
Det samspilsramte barn
1971 – Signe Engbæk
Forebyggende arbejde – skolelæge/skolepsykolog
1972 – Birgit Kvolsbjærg
Læseretardering og adfærdsproblemer
1981 – Mogens Hansen
Skolepsykologisk praksis i 1980'erne
1984 – Henning W Nielsen
“Tid at undervise i” – Hvad ved vi om det?
2000 – Freddy Sahl
PPR og konsultativ bistand på organisationsniveau
2003 – Ole Bang-Larsen
Classroommanagement
2011 – Bjarne Nielsen
Inklusion i skolen – en opgave for mange aktører
2011 – Henning W Nielsen
PPR og den inkluderende skole
2014 – Bjørn Hamre
Specialundervisningen – et dilemma mellem forvaltning af potentialitet og krav om inklusion
Læs engelske abstracts >>>
|
|
|
Pris: 120,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Charlotte Ringsmose
Pædagogik og læring
Grethe Kragh Müller
Pædagogisk kvalitet i daginstitutioner
Ditte Alexandra Winther-Lindqvist
Tilrettelæggelse af det fysiske legemiljø i daginstitutionen
Lone Svinth
Det pædagogiske samspils bevægende kraft
Ole Henrik Hansen
Vuggestue som socialt læringsmiljø
Stig Brostrøm
Læring i overgang mellem dagtilbud og skole
Turid Horgen, Ena Caterina Heimdahl og Benthe Nilsen
Læringslandskapet
Læs engelske abstracts >>> |
|
|
Pris: 120,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Rundt om diagnoser
Forord
Henning Strand
Psykiatriske diagnoser som sociale konstruktioner
Tine Basse Fisker
Udvikling i antal af børn i eller med vanskeligheder
Lars Ask Røgilds
Hvorfor er det ikke interessant, at min søn kan køre gaffeltruck?
Christina Mohr Jensen og Hans-Christoph Steinhausen
Den videnskabelige forståelse af ADHD fra det psykiatriske perspektiv
Louise Bøttcher
Børn med diagnoser som pædagogisk-psykologisk udfordring
Bo Hejlskov Elvén
Udviklingsforstyrrelser og symptomer
Søren Hertz
At invitere til en proces, der kan blive endnu mere attraktiv
Peter C. Gøtzsche
Overdiagnostik og overmedicinering i børnepsykiatrien
Læs engelske abstracts >>>
|
|
|
Pris: 120,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Helle Rabøl Hansen
Indledning: Skoleklassen – krav, kriser og kammeratskaber
Peter Østergaard Andersen
Om at undersøge klassen - som selvfølge(lighed)
Ditte Winther-Lindqvist
Om at være stille i skolen – illustreret gennem to drenges overgang mellem skoleklasser
Anja Hvidtfeldt Stanek
Ukoncentreret? - eller koncentreret om de andre børn
Maja Røn Larsen
Hverdagslivets anekdotiske betydning - Når børnelivet falder ud af helhedstænkningen
Anne Morin
Familieklassen – mellem kontekstualisering og individualisering
Henrik Skovlund
Stemmer fra diagnosticerede børn om relationer i specialpædagogiske fællesskaber
Charlotte Ringsmose
Kammeratskabseffekter og den vanskelige sociale ulighed
Helle Rabøl Hansen
Inge Henningsen og Jette Kofoed: Skoleklassekultur og mobbemønstre
Læs engelske abstracts >>>
|
|
|
Pris: 120,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Forord
PPR i beredskab
Vibe Strøier
Hvad er meningen? PPR i Rites de Passage
Benedicte Schilling
Justering af PPR psykologernes supervisionsydelser i en tid med inklusion
Jørn Nielsen
Udredning i kontekst
Læs engelske abstracts >>> |
|
|
Pris: 120,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Charlotte Ringsmose
Hvordan ser man om interventionen virker?
Keld Torgård
Evidensbevægelsen – en bevægelse i konflikt med sig selv
Leif Olsen
Evidensbaseret praksis mellem vision og mystifikation
Lene Tanggaard og Klaus Nielsen
Evidens mellem kontrol og kreativitet
Thomas Aastrup Rømer
Pædagogik og evidens
Leon Lerborg
Styring, kontrol og evidens
Læs engelske abstracts >>> |
|
|
Pris: 120,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Jørgen Rønsholdt
Om nærværets mange dimensioner
Jesper Carlsen
Når ICDP skaber meningen
Finn Godrim
PPR som relations- og kontekstudviklere
Karsten Hundeide
ICDP og medmenneskelig nærhet
Grethe Bach Jørgensen og Annette Groot
Fra projekt til proces
Henning Rye og Karsten Hundeide
ICDP: Resymé av verdigrunnlag og den tidlige utviklingshistorie
Annette Groot og Anne Linder
LP og ICDP klær’ hinanden
Læs engelske abstracts >>>
|
|
|
Pris: 95,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Mads Hermansen
Ledelse
Kit Sanne Nielsen
Ledelse gennem forandringer. Eller: Kunsten at mobilisere andre til at virke for fælles ambitioner
Steen Hildebrandt
Ledelse i vidensamfundet
Niels Peter Rygård
PPR-lederes vilkår i de nye kommuner og regioner
Allan Holmgren
Dømt til ledelse – magt, afmagt og frihed
Nadja U. Prætorius
Moderne management og moderne grandiositet. Om organisationsrelevant selvudvikling,fremmedgørelse og den uniformerede individualisme1
Henning Strand
Dilemmaer og paradokser i PPR-ledelse
Ole V. Rasmussen
Ledelse af PPR i bevægelse – ledelse af viden i praksis
Bjarne Nielsen
Ledelse af Pædagogisk Psykologisk Rådgivning
Ole Hansen og Ulla Senger
Behov for ny efteruddannelse til ledere af pædagogisk-psykologiske rådgivninger
Læs mere >>
FREE DOWNLOAD
>>> Omslag
>>> Indhold
|
|
|
Pris: 0,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Kim Foss Hansen
Lavtpræsterende elever i matematik – eller hvad vil det sige at være lavtpræsterende?
Snorre A. Ostad
Dysmatematikk1: Et multifaktorelt fenomen med karakteristiske kjennetegn
Lena Lindenskov
Samarbejde mellem matematiklærere og psykologer om matematikvanskeligheder
Jarle Sjøvoll
Tilpasset matematikkopplæring. Kognitive prosesser som grunnlag for matematikkopplæringa
Ragnhild Efskin
Symboler som hjelpemiddel til forståelse – også i begynnermatematikken
Læs mere >>
FREE DOWNLOAD >>> |
|
|
Pris: 95,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Susan Tetler
Forord til temanummeret
Dóra S. Bjarnason og Bengt Persson
Inkludering i de nordiska utbildningssystemen – en sociohistorisk bakgrund
Jan-Åke Klasson
Kritiskt perspektiv och normativ argumentation
Gretar Marinosson, Stein Erik Ohna & Susan Tetler
Delagtighedens pædagogik
Læs mere >>
FREE DOWNLOAD
>>> Omslag
>>> Indhold
|
|
|
Pris: 95,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Lene Tanggaard & Claus Elmholdt
Bevægelsen mod konsultative praksisformer i PPR – problemer og dilemmaer belyst gennem empiriske studier
Lene Tanggaard
Konsultation i teori og praksis
Berit Møller Germansen og Rikke Lundholm
Konsultation – hvad betyder det i praksis?
Stine Hagedorn Mortensen, Line Gundersen og Maud Skoust Pedersen
Den privatpraktiserende PPR psykolog
Tanja Langer Schou
Et casestudie af konflikter i samarbejdet omkring et barn
Claus Elmholdt
Kategoriseringspraktikker – skabelsen af problemforståelse og arbejdsstrategi
Lene Tanggaard
Læringsbaner i PPR
Claus Elmholdt
Faciliterende konsultation som liberal styringspraksis
Pernille Petersen
Evaluering af koordineringskonferencen
Læs mere >>
FREE DOWNLOAD
>>> Omslag
>>> Indhold |
|
|
Pris: 95,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Søren Hertz og Jørn Nielsen
Det dobbelte fokus- og ansvarsområde i relation til børn og unge i vanskeligheder
Bjarne Nielsen
PPR og problemadfærd
Ole Steen Kristensen
In or out – integration af udsatte børn i skolens fællesskaber
Jørn Nielsen og Søren Hertz
Hvad er det, vi gør? – invitation til nye fællesskaber
Alex Madsen
Hjælpens økologi – glade amatører og professionelle
Thomas Nordahl
Læringsmiljø og pedagogisk analyse
Jens Andersen og Lars Lihn
Konsultation – en ny flugt væk fra praksis?
Søren Hertz
Marlborough konceptet i en dansk sammenhæng – et konkret eksempel på ideen om at skabe oplevelse af sammenhæng
Jørgen Riber
Han gør det for at få opmærksomhed
Henning Strand
Nye tanke- og praksisformer i PPR-arbejdet
Ole V. Rasmussen
Projekt, kategori og intuition – om psykologisk viden i praksis
Læs mere >>
FREE DOWNLOAD
>>> Omslag
>>> Indhold |
|
|
Pris: 95,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Henning W. Nielsen
Indledning til temanummer om Specialpædagogik i den inkluderende skole
Bjarne Nielsen
PPR i den inkluderende skole
Kirsten Baltzer
Inkluderende og rummelige skoler i forskningen
Einar M. Skaalvik
Spesialpedagogisk kompetanse i en inkluderende skole
Lone Gregersen
Specialundervisningen i den inkluderende skole
Britta Liljegren
Samspel för förändring
Susan Tetler
Individuelle lærings- og udviklingsplaner – som grundlag for (special)pædagogiske indsatser i en inkluderende skole
Mogens Hansen
Kognitiv forskellighed og mangfoldighedens pædagogik
Henning W. Nielsen
Vi har også brug for et socialkonstruktivistisk udgangspunkt for specialpædagogisk bistand
Charlotte Dalsgaard
Hvad Værdsættende samtale kan tilbyde specialundervisningen
Rikke Schwartz og Inge Østergård Hansen
Behandling af børn anbragt i familiepleje
Læs mere >>
FREE DOWNLOAD
>>> Omslag
>>> Indhold |
|
|
Pris: 95,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Ken Vagn Hansen
Konsultation revisited
Pernille Brandt og Tine Rosenberg Larsen
Et udviklingsarbejde med effekt i den offentlige sektor
Jette Lentz
Udvikling af PPR som organisation – set i relation til implementering af konsultative metoder
Ken Vagn Hansen
Hvad med Den Femte Provins? – om betydningen af meta-rum i komplekse systemer
Anne Birgitte Foss og Grethe Pedersen
Udviklingsmuligheder i samarbejdet mellem PPR og skolerne om børn med særlige behov
Anita Maj Berner
Holder det? Faciliterende supervision i en konsultativ ramme
Maj-Britt Andersson, Jette Bøgh, John Olsen og Lone Aggernæs Thornberg
Projektet: At leve den gode historie ved brug af »Den værdsættende samtale« i Villa Fem
Martin Wohlers
Konsultativt arbejde i en amtslig psykolog rådgivning
Grethe Pedersen, Lotte Schiøttz og Jette Lentz
To-årigt efteruddannelsesforløb i konsultation for psykologer i PPR-København
Kurt Mariager
Kontrakter i supervision
Læs mere >>
FREE DOWNLOAD
>>> Omslag
>>> Indhold |
|
|
Pris: 80,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Bjarne Nielsen, Jens Rasmussen, Mads Hermansen
Pædagogisk-psykologiske perspektiver
Ole Bang-Larsen
Classroommanagement
Jørn Nielsen
PPR i en omstillingstid
Charlotte Højholt
Brugerne og PPR
Henning Strand
Konsultativt arbejde
Henning W. Nielsen
Den pædagogisk-psykologiske undersøgelse og vurdering
Poul Nissen
Om udarbejdelse af behandlingsplaner i psykosocialt perspektiv
Læs mere >>
FREE DOWNLOAD:
Indhold >>>
Omslag >>> |
|
|
Pris: 80,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Kim Foss Hansen
Hvad er det, vi ser i KVIS?
Ole Hansen
Forord
Finn Christensen
Danmark, et godt sted for mennesker med særlige behov
Bengt Persson
Dokumentation över särskilt stöd
Niels Egelund
PPR og fremtidens socialpædagogiske indsats
Pia Guttorm Andersen & Kjeld Fredens
Pædagogisk teknologi
Thomas Nordahl
Elevens stemme
Hannah Fjældstad
PPR som løftestang eller dødvægt?
Bent B. Andresen
Efteruddannelse der gør en forskel
Ole Hansen
Casestudy over den vidtgående specialundervisning i to regioner – april 2003
Lars Qvortrup
Barnets hverdagskompetener: Den rummelige skole og det rollekompetente barn
Læs mere >>
FREE DOWNLOAD:
Omslag >>>
Indhold >>> |
|
|
Pris: 80,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Kirsten Baltzer og Susan Tetler
Aktuelle tendenser i dansk specialpædagogisk forskning på børneområdet
Bengt Persson
Specialpedagogisk forskning i Sverige. Problemställningar, erfarenheter och perspektiv
Peder Haug
Regimer i forskning om spesialundervisning i Norge
Joel Kivirauma
Specialpædagogik som videnskabelig disciplin i Finland undersøgt i lyset af akademiske afhandlinger
Gretar L. Marinósson
Specialpædagogisk forskning i Island – problemstillinger, erfaringer og perspektiver
Læs mere >>
FREE DOWNLOAD:
Omslag >>>
Indhold >>> |
|
|
Pris: 0,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Bjarne Nielsen
Udvikling af Folkeskolens Specialundervisning
Læs mere >>
FREE DOWNLOAD
>>> Omslag
>>> Indhold |
|
|
Pris: 80,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Henning Rye
Paradigmeskiftet« i arbeidet med barn med spesielle behov: overveielser om dets bakgrunn og utvikling
Mogens Blæhr
Kompetenceudvikling i kontekst – relations- og ressourceorienteret pædagogik
Peter Westmark
Relationskompetence – et didaktisk perspektiv
Finn Godrim
Fra fejlfinder til ressourcespejder – en udvikingsproces på PPR- områdekontoret i Skive
Lars Tolsgaard & Annette Groot
Tanker og erfaringer vedr. relationsorienteret psykologarbejde på et PPR-kontor
Bodil Skipper Buntzen
En læsekonsulents arbejde i et ressource- og relationsorienteret perspektiv
Anne Sagbakken
Hjelpetiltak i barnehagen
Læs mere >>
FREE DOWNLOAD
>>> Omslag
>>>Indhold |
|
|
Pris: 80,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Bjørn Glæsel
PPRs interesse, viden og engagement i børn med vidtgående handicap
Henning W. Nielsen
Vidtgående specialundervisning – hvem er den rettet imod?
Leif Pedersen
Den gode visitation – realitet eller blålys?
Henning W. Nielsen
Vidtgående specialundervisning – opgavefordeling mellem amter og kommuner
Bjarne Nielsen
Kvalitetskriterier for undervisning af de sværest handicappede
Preben Siggaard
Den vidtgående specialundervisning – set fra en kommunal chefstol
Solveig Gaardsmand
Hvordan kan forældres og børns ønsker opfyldes i den vidtgående specialundervisning?
Ove Carlsen
Den vidtgående specialundervisning – forældreforventninger og det offentliges formåen
Henning W. Nielsen
Vidtgående specialpædagogisk bistand til småbørn – en historie fra det virkelige liv
Else Hellesøe
Småbørn med handicap – beskrevet ud fra en amtslig specialrådgivning
Handicaporganisationerne og specialundervisningen
Jørgen Eckmann
Læs mere >>
FREE DOWNLOAD
>>> Omslag
>>>Indhold |
|
|
Pris: 80,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Ken Vagn Hansen
PPR-arbejdets faglige karakter og dilemmaer
Ken Vagn Hansen
Teoretiske og metodiske overvejelser
Ken Vagn Hansen
Forord til temanummer om Konsultation
Grethe Pedersen, Ken Vagn Hansen, Jette Lentz og Lotte Schiøttz
Projektets faser
Ken Vagn Hansen
1. og 2. ordens PPR-kontor - et tankeeksperiment
Grethe Pedersen
Introduktion til og inddragelse af brugerne
Ken Vagn Hansen
Implementering af konsultation som arbejdsmåde i PPR-regi
Lotte Schiøttz
Modsætningsforhold i skolekulturen og skolens rummelighed. Kan PPR medvirke til refleksion og fleksibilitet i skolen?
Jette Lentz
Udvikling af reflektionsrum
Læs mere >>
FREE DOWNLOAD
>>> Omslag
>>> Indhold
|
|
|
Pris: 80,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Birgit Lise Andersen
Forord til temanummer
Jørgen Bæk Simonsen
Er traditioner traditionelle? - den flerkulturelle udfordring
Tim Jensen
Religion og religionspluralisme: Udviklinger og udfordringer
Anne Browne
Modtagelsesklasser og metodeudvikling
Asad Ahmad
Integration, konflikthåndtering og forældresamarbejde
Kurt Rasmussen
Nye dimensioner i den pædagogiske praksis
Søren Hegnby
»Det er en dansk skole!« - en god dansk skole i en multietnisk virkelighed
Nadia Rafeh
To sprog er en gave
Birger Larsen
At være ung og dumpe ned i et nyt land
Læs mere >>
FREE DOWNLOAD
>>> Omslag
>>> Indhold
|
|
|
Pris: 80,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Ask Elklit
Psykologisk undersøgelse og diagnostik af traumatiserede flygtninge
Kirsten Abdalla og Ask Elklit
En landsdækkende screeningsundersøgelse af flygtningebørn fra Kosovo
Ask Elklit
Psykoedukation med flygtningebørn
Ask Elklit
Psykoedukation
Stina Rosted
Ud med mobning!
Bent Andresen
Nomadiske elevers kommunikative kompetencer – muligheder og udfordringer
Marie Elbinger Gramstrup
Psykologsamtaler for børn og unge med socialkognitive vanskeligheder
Læs mere >>
FREE DOWNLOAD
>>> Omslag
>>> Indhold
|
|
|
Pris: 80,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Palle Bendsen
Forord: Tabu
Pia Merete Korshin
Er alkoholisme en privatsag - også i børnefamilier?
Mogens Nygaard Christoffersen
Risikofaktorer i barndommen - Langtidsvirkinger af forældres misbrug
May Olofsson
Børn med medfødte alkoholskader
Else Christensen
Børn i familier med alkoholmisbrug – med fokus på behandlerens rolle
Læs mere >>
|
|
|
Pris: 200,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Ole Varming Børn og unge med socio-emotionelle vanskeligheder
Bjarne Nielsen Den pædagogisk-psykologiske vurdering og dens anvendelsesmuligheder
Ole Robenhagen Udvikling af lærer-elevforholdet set i lyset af et aktuelt syn på læring og undervisning
Poul Erik Pagaard Læseudvikling
Per Schultz Jørgensen Familien i det kulturelle opbrud - og opdragelsen af børnene
Freddy Sahl PPR og konsultativ bistand på organisationsniveau
Ken Vagn Hansen Konsultation - en nødvendigt metode i det pædagogiske-psykologiske arbejde
Henning Strand Familiearbejde i en PPR kontekst
Svend Aage Madsen Tidlig intervention
Terje Ogden - på dansk ved Jens Peder Nielsen Om multisystemisk terapi
Læs mere >>
|
|
|
Pris: 0,00 DKK Normalpris: Normalpris: |
Lager antal: |
På lager |
Oplysninger om Videnscenter om Alkohol
Forord v. Gert Gamby
Brudflader i læsedebatten
Margrethe Vestager
Læsning
Gert Gamby
Skoledannelser i læsepædagogik
Forebyggelse af læsevanskeligheder (oversat artikel)
Anita Hjälme
Kan man bli klok på läsdebatten och lära något av den?
Ingvar Lundberg
Vägen til skriftspråket
Erik Håkonsson
Den nødvendige uenighed om læsning
Jørgen Frost
Bliv venner med skriftsproget!
Ragnhild Söderbergh
Läsning som språkinlärning
Caroline Liberg
Barns läs-, skriv- och skriftröster – en teori baserad på en bred praktik
Kjeld Kjertmann
Læsegunstige miljøer: Forskning og pædagogiske implikationer
Bente Eriksen Hagtvet
Fra skriving til lesing?
Jørgen Chr. Nielsen
»Flintesten danner ved spaltning glatte brudflader«
Emil Kruuse
Design og metodologi i læseforskning
FREE DOWNLOAD
>>> Omslag
>>> Indhold |
|
|
| |
| | |
Kontakt Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift
Har du spørgsmål vedrørende Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift er du altid velkommen til at ringe til Salgsafdelingen: telefon 45 46 00 50,
eller at skrive til os >>> |
| |
|
|
NYHED! "PPR i beredskab"
"Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift" har udgivet et temanummer, der giver overvejelser og beskrivelser af de tendenser, udfordringer, dilemmaer, muligheder og ideer til konkrete strategier og veje for PPRs fremtid.
Se mere om dette nummer |
| |
|
|