Søg titler, forfatter m.v.her:
Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift
Tidsskrift for Pædagogisk Psykologi - Rød serie
HELE NUMRE » RØD SERIE » Rød Serie 39 Projekt LISS Læring i struktureret samarbejde - lige fra skolestart
 
Rød Serie nr. 39. Projekt LISS Læring i struktureret samarbejde - lige fra skolestart Pris: 120,00 DKK
Børn i indskolingen viser, hvad de har mulighed for at vise af sociale samarbejdskompetencer, afhængigt af det læringsrum som læreren skaber.
Dette er essensen af et kombineret forsknings- og udviklingsprojekt LISS (Læring I Struktureret Samarbejde), hvor børns sociale kompetencer i gruppesamarbejder er analyseret i  50 observationer, hvoraf  20 er video-optagelser i børnehaveklasser med efterfølgende interviews af de involverede børn.
Projektet viser, at sociale kompetencer ikke er noget man har eller ikke har, men noget man gives lejlighed til at udfolde og udvikle.
Et fælles læringssprog kan udvikles i sammenhæng med børnenes samarbejdsfærdigheder trin for trin under lærerens instruktion og feed-back, så børnene opnår en fælles forståelse af hvad de skal lære og lave, indgår i et fælles læringsrum,
og oplever et fælles ejerskab til løsningen af opgaven.
Kontakt Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift

Har du spørgsmål vedrørende Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift er du altid velkommen til at ringe til Salgsafdelingen: telefon 45 46 00 50,
eller at skrive til os >>>
NYHED! "PPR i beredskab"
"Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift" har udgivet et temanummer, der giver overvejelser og beskrivelser af de tendenser, udfordringer, dilemmaer, muligheder og ideer til konkrete strategier og veje for PPRs fremtid. 
Se mere om dette nummer
Forlaget Skolepsykologi, C/o Pædagogisk Psykologisk Forening | Stockholmsgade 27 | 2100 København Ø | Tlf.: +45 24785300 | Salg tlf.: +45 45460050