Henning Strand
Redaktionelt forord til temanummeret:”Inkluderende og ekskluderende processer”
Rasmus Alenkær
Inkluderende AKT-arbejde i folkeskolen – en empirisk undersøgelse
Bjarne Nielsen
Inklusion i skolen – en opgave for mange aktører
Gøye Thorn Svendsen
Evidensbaseret inkluderende praksis– de gode cirkler i skole, SFO og familie
Klaus Majgaard
Inklusionens Arkitekter
Tine Schaarup og Karin Kehlet
Den pædagogisk psykologiske vurdering i en inklusionstid
Thomas Armstrong
Neurodiversity: A Concept Whose Time Has Come
Janne Hedegaard Hansen
Barrierer for inklusion i den pædagogiske praksis
Henning W. Nielsen
PPR og den inkluderende skole
Lene Myong
Bliv dansk, bliv inkluderet: transnational adoption i et in- og eksklusionsperspektiv
Jørn Nielsen
Inklusion og eksklusion – en kulturel og faglig kritik med udviklende perspektiver
Peter Berliner & Elena de Casas Soberón
Inklusion i foranderlige fællesskaber – et community psykologisk perspektiv
FAKTABLOK
Social støtte i familien og skolen fremmer flygtningebørns psykiske helbred
Læs engelske abstracts >>>
FREE DOWNLOAD
>>> Omslag
>>> Indhold |