Søg titler, forfatter m.v.her:
Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift
Det faglige vindue for anvendt psykologi
HELE NUMRE » DE SENESTE NUMRE » 45.årgang - 2008
 
45. årgang nr. 5-6 december 2008 Pris: 95,00 DKK
Mindord om Arne Søgaard 1912-2008 

Inge Henningsen
Holder PISA, hvad PISA lover  

Lise Render Nielsen
Problematisk eller anerkendt? – En diskussion af den problemfokuserede og den anerkendende 
tilgangs betydning for psykologens rolle i PPR 

Peter Dahler-Larsen
Hvad betyder vidensbasering  

Gitte Dalby Thykjær & Ib Bræmer
Interviews om PPR’s konsultative metode. Fra kuffertbærer til konsulent del 2   

Susan Tetler
Forældre til børn med nedsat funktionsevne: en ressource for skolen?  

Trine Natasja Sindahl
Anonym online chatrådgivning af børn og unge

Faktablok
Knudepunkt  

Ib Hedegaard Larsen
Diagnosemarkedet  

Anita Amalie Maudal, Beate She Klingenberg, Hildegunn Dahl, Hilde Hansen,
Ann Karin Aarebrot-Heiestad og Inger Johanne Gundersen 

Rektorers forståelse av mobbing i skolen  

læs mere >>


FREE DOWNLOAD

>>> Omslag
>>> Indhold
45. årgang nr. 4 september 2008 Pris: 95,00 DKK

Solveig Gaarsmand
 PPRs rolle – erfaringer fra Forældrerådgivningen

Edvard Befring
Inkludering som mål og mulighet

Kirsten Kristensen
En undersøgelse af Ugandas specialskoler

Line Fihl
Er der empirisk belæg for at afgrænse NLD fra Aspergers syndrom
– et review over litteraturen

Margaret M. Clark
Børn med læsevanskeligheder og meget tidlige læsere
– to forskellige forskningstilgange

Mikala Lousdal Liemann
PDA’en – et »høreapparat« til mennesker med Autisme Spektrum Forstyrrelser (ASF)

 læs mere >>


FREE DOWNLOAD

>>> Omslag
>>> Indhold
 

45. årgang nr. 3 juli 2008 Pris: 95,00 DKK

Bent B. Andresen
Læselyst og læring – PPR’s foregribende rolle

Bjørn Glæsel
Nye muligheder i Europæisk skolepsykologi

Elisabeth Børnich
Kjeft i barnehagen – Barn, som har det vanskelig får mest kjeft i barnehagen

Jette Petersen
Unge med selvskadende adfærd – hvad gør vi?

Jørn Nielsen
Valg af interventionsformer

Line Meiling
»Man taber sig da ikke af at snakke« – om nødvendigheden af relationsarbejde med børn med overvægt og deres familier

Thomas Ziehe er en af pædagogikkens absolutte superstjerner 

 Læs mere>>


FREE DOWNLOAD

>>> Omslag
>>> Indhold
 

45.årgang nr.2 Marts 2008 ICDP anvendt i en specialpædagogisk sammenhæng (In Pris: 95,00 DKK
Peter Westmark og Mogens Blæhr.
Forord

John Maul
Specialpædagogikken i skismaet mellem det generelle og det specifikke

Mogens Blæhr
Implementering af ICDP i den kommunale praksis

Åsa Lindström
International Child Development Programmes med utgångspunkt från en förändrad syn på barn i samhälle och utbildningen i Sverige

Aina Dalentoft
Vuxna med stora funktionsnedsättningar och ICDP – en kedjereaktio

Birgit Kirkebæk
Ingen lyd er forkert. ICDP – International Child Development Programme Nordisk Netværksmøde 15. maj 2007, Sæby Søbad, kl. 11,45 – 12,45

Hilde Tørnes
Foreldreveiledning tilpasset familier med barn som har nedsatt funksjonsevne

Anne Linder
Glædens pædagogik

Læs mere >>


FREE DOWNLOAD

>>> Omslag
>>> Indhold
45.årgang nr.1 Januar 2008 Pris: 95,00 DKK
Dennis Groth
Det är viktigt att eleven i skolan kan känna lärandets glädje

Hanne Pia Eriksen
Et bud på en dialogbaseret integrationsmodel

Inge Post og Inge Benn Thomsen
TRAS - Tidlig Registrering Af Sprogudvikling

Ingrid Busck
Refleksionsrum: Et redskab i konsultativ praksis

Jóhannes Miðskarð
Pædagogisk arbejde med børn med autisme

Jytte Mielcke
Børneklinisk undersøgelse og behandling – med fokus på legen som projektiv metode

Susan Hart
Hjernens udvikling, familiær traumatisering og seksuelle overgreb

Læs mere >>


FREE DOWNLOAD

>>> Omslag
>>> Indhold

Se hér!







Inklusions- og
eksklusions-processer i sociale sammenhænge

48. årgang, 3 Juni 2011
Set fra en filosofisk, sociologisk ogsamfundsmæssig tilgang.
Læs mere her »

Kontakt Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift

Har du spørgsmål vedrørende Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift er du altid velkommen til at ringe til Salgsafdelingen: telefon 45 46 00 50,
eller at skrive til os >>>
NYHED! "PPR i beredskab"
"Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift" har udgivet et temanummer, der giver overvejelser og beskrivelser af de tendenser, udfordringer, dilemmaer, muligheder og ideer til konkrete strategier og veje for PPRs fremtid. 
Se mere om dette nummer
Forlaget Skolepsykologi, C/o Pædagogisk Psykologisk Forening | Stockholmsgade 27 | 2100 København Ø | Tlf.: +45 24785300 | Salg tlf.: +45 45460050