Søg titler, forfatter m.v.her:
Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift
Det faglige vindue for anvendt psykologi
HELE NUMRE » DE SENESTE NUMRE » 43.årgang - 2006
 
43.årgang nr.6 December 2006 Pris: 95,00 DKK
Birte Kaiser
Forandring gennem professionelle relationer

Ingunn Hatløy
PP-tenesta i perspektiv

Svenn Erik Knutsen og Cecilie Bérard Solli
PPT´s rolle i en fremtidsrettet skole

Dorte Ostenfeld
Resiliens som et nyt perspektiv

Maiken Agger Tømming
Når specialtilbudet ikke rækker

Christen Sørensen
PISA-2003 og skolestørrelser

Peter Allerup
Det kræver kørekort at bruge P-værdier – en replik til en analyse af skolestørrelser

Niels Egelund
Ikke helt normale reaktioner

Læs mere >>


FREE DOWNLOAD

>>> Omslag
>>> Indhold
43.årgang nr.5 November 2006 Bevægelsen mod konsultative praksisformer i PPR Pris: 95,00 DKK
Lene Tanggaard & Claus Elmholdt
Bevægelsen mod konsultative praksisformer i PPR – problemer og dilemmaer belyst gennem empiriske studier

Lene Tanggaard
Konsultation i teori og praksis

Berit Møller Germansen og Rikke Lundholm
Konsultation – hvad betyder det i praksis?

Stine Hagedorn Mortensen, Line Gundersen og Maud Skoust Pedersen
Den privatpraktiserende PPR psykolog

Tanja Langer Schou
Et casestudie af konflikter i samarbejdet omkring et barn

Claus Elmholdt
Kategoriseringspraktikker – skabelsen af problemforståelse og arbejdsstrategi

Lene Tanggaard
Læringsbaner i PPR

Claus Elmholdt
Faciliterende konsultation som liberal styringspraksis

Pernille Petersen
Evaluering af koordineringskonferencen

Læs mere >>


FREE DOWNLOAD

>>> Omslag
>>> Indhold
43.årgang nr.4 September 2006 Pris: 95,00 DKK
Mogens Nygaard Christoffersen
De mest sårbare børn i velfærdssamfundet

Niels Egelund
Skolestørrelser og PISA-resultater

Palle Bendsen
»No Child Left Behind« – sætter teknologien en ny pædagogisk dagsorden – kan vi lære noget af USA ?

Pia Ryde
Medfødt toxoplasmose

Søren Benedikt Pedersen og Jørgen Westermann
Samtalegrupper for børn med Aspergers syndrom

Torunn Tinnesand
PP-tjenesten som innovatør i skoler

Jette Lentz
Fælles Indsats

Læs mere >>


FREE DOWNLOAD

>>> Omslag
>>> Indhold
43.årgang nr.3 Juni 2006 Pris: 95,00 DKK
Thomas Ziehe
Indlæringskultur, de unges mentalitetsskifte og relativeringen af deres egen verden

Poul Skov
Evalueringskultur i uddannelse – set i en dansk sammenhæng

Kim Nørgaard Hansen
Perception i skolen

Karen Andreasen
Danske drenge i folkeskolen – masser af selvtillid eller lave forventninger til egne resultater?

Læs mere >>


FREE DOWNLOAD

>>> Omslag
>>> Indhold
43.årgang nr.2 April 2006 Pris: 95,00 DKK
Frans Ørsted Andersen
Normal- og specialpædagogik i Finland

Niels Egelund
Udsat skolestart – hvor tit sker det, og hvad er grunden?

Jan Niedersøe, Sigrid Madsbjerg, Jørgen Frost og Peer Møller Sørensen
Det tidlige sprogs betydning for læseindlæringen

Tom Andersen
En av mange versjoner av Reflekterende Samtaler

Jan Tønnesvang & Poul Skaarup Jensen
Relationer der duer

Jette Petersen
Myter og realiteter i forhold til sammensætning af elever i specialklasserne

Læs mere >>


FREE DOWNLOAD

>>> Omslag
>>> Indhold
43.årgang nr.1 Februar 2006 Pris: 95,00 DKK
Anja Hvidtfeldt Stanek
Rummelighed – eller fokus på handlemuligheder i og på tværs af børns rum

Olav Lunde
Lærevansker i matematikk – en spesialpedagogisk utfordring for PPR!

Ulla Kobberup
Tegning og personlighed

Annalise Rust
Hypnoterapeutisk behandling i forhold til traumatiserede børn

Anne Marie Sørensen og Anne Marie Kidde
På vej ...

Susanne Høeg
Erfaringer med psykologisk rådgivning og behandling til adoptivfamilier. Post Adoptive Services (PAS)

Hanne Vang
BørneChatten - www.bornsvilkar.dk

Mai Hansen
Rådgivning på nettet

Læs mere >>


FREE DOWNLOAD

>>> Omslag
>>> Indhold

Se hér!







Inklusions- og
eksklusions-processer i sociale sammenhænge

48. årgang, 3 Juni 2011
Set fra en filosofisk, sociologisk ogsamfundsmæssig tilgang.
Læs mere her »

Kontakt Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift

Har du spørgsmål vedrørende Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift er du altid velkommen til at ringe til Salgsafdelingen: telefon 45 46 00 50,
eller at skrive til os >>>
NYHED! "PPR i beredskab"
"Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift" har udgivet et temanummer, der giver overvejelser og beskrivelser af de tendenser, udfordringer, dilemmaer, muligheder og ideer til konkrete strategier og veje for PPRs fremtid. 
Se mere om dette nummer
Forlaget Skolepsykologi, C/o Pædagogisk Psykologisk Forening | Stockholmsgade 27 | 2100 København Ø | Tlf.: +45 24785300 | Salg tlf.: +45 45460050