Søg titler, forfatter m.v.her:
Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift
Det faglige vindue for anvendt psykologi
HELE NUMRE » DE SENESTE NUMRE » 40.årgang - 2003
 
40.årgang nr.6 December 2003 Pædagogisk-psykologiske perspektiver Pris: 80,00 DKK
Bjarne Nielsen, Jens Rasmussen, Mads Hermansen
Pædagogisk-psykologiske perspektiver

Ole Bang-Larsen
Classroommanagement

Jørn Nielsen
PPR i en omstillingstid

Charlotte Højholt
Brugerne og PPR

Henning Strand
Konsultativt arbejde

Henning W. Nielsen
Den pædagogisk-psykologiske undersøgelse og vurdering

Poul Nissen
Om udarbejdelse af behandlingsplaner i psykosocialt perspektiv

Læs mere >>

FREE DOWNLOAD:
Indhold >>>
Omslag >>>
40.årgang nr.5 November 2003 Pris: 80,00 DKK
Anegen Trillingsgaard
Skolens blinde øje. Et casestudie af urolige og ukoncentrerede børn i folkeskolen

Charlotte Norby og Ask Elklit
Unge i sorg – erfaringer fra gruppeforløb med unge, som har mistet en kræftsyg forælder

Anne Linder
Et nødvendigt fokus på hverdagslivets selvfølgeligheder i et relations- og ressourceorienteret pædagogisk arbejde

Preben I. Christoffersen
Sociale relationer og udviklingsstøtte til børn med særlige behov

John Olsen
At arbejde som konsulent som en del af psykologarbejdet

Mikala Lousdal Liemann
Autisme – med eller uden ADOS

Læs mere >>

FREE DOWNLOAD:
Omslag
>>>
Indhold >>>
40.årgang nr.4 September 2003 Rummelighed, KVIS og PPR Pris: 80,00 DKK
Kim Foss Hansen
Hvad er det, vi ser i KVIS?

Ole Hansen
Forord

Finn Christensen
Danmark, et godt sted for mennesker med særlige behov

Bengt Persson
Dokumentation över särskilt stöd

Niels Egelund
PPR og fremtidens socialpædagogiske indsats

Pia Guttorm Andersen & Kjeld Fredens
Pædagogisk teknologi

Thomas Nordahl
Elevens stemme

Hannah Fjældstad
PPR som løftestang eller dødvægt?

Bent B. Andresen
Efteruddannelse der gør en forskel

Ole Hansen
Casestudy over den vidtgående specialundervisning i to regioner – april 2003

Lars Qvortrup
Barnets hverdagskompetener: Den rummelige skole og det rollekompetente barn

Læs mere >>

FREE DOWNLOAD:
Omslag
>>>
Indhold >>>
40.årgang nr.3 Juli 2003 Pris: 80,00 DKK
Svend Kreiner & Mogens Hansen
Analyse af fejl i læseprøver

A. B. Scharff
Modernitetens konsekvenser for læringsbegrebet på de institutionaliserede uddannelser

Jan Tønnesvang
Skitse til et subjekt-relationelt grundlag for pædagogisk tænkning

Erik Johansen & Henning Qvist
Associationsanalyse med Rorschach – et eksempel

Boje Juhl-Petersen
Børnehaveklasseelevernes sprog 2001-2002 ved 3 københavnske skoler

Karen Byrial Jensen
Children’s Communication Checklist

Kurt Kristensen
Kan de skandinaviske perspektiver på integration og inklusion implementeres i udviklingslandene?

Læs mere >>

FREE DOWNLOAD:
Omslag
>>>
Indhold >>>
40.årgang nr.2 April 2003 Specialpædagogisk forskning i Norden Pris: 80,00 DKK
Kirsten Baltzer og Susan Tetler
Aktuelle tendenser i dansk specialpædagogisk forskning på børneområdet

Bengt Persson
Specialpedagogisk forskning i Sverige. Problemställningar, erfarenheter och perspektiv

Peder Haug
Regimer i forskning om spesialundervisning i Norge

Joel Kivirauma
Specialpædagogik som videnskabelig disciplin i Finland undersøgt i lyset af akademiske afhandlinger

Gretar L. Marinósson
Specialpædagogisk forskning i Island – problemstillinger, erfaringer og perspektiver

Læs mere >>

FREE DOWNLOAD:
Omslag >>>
Indhold >>>
40.årgang nr.1 Februar 2003 Pris: 80,00 DKK
Finn Held og Leif Vejen
Specialpædagogik og læreruddannelse

Jørgen Chr. Nielsen
Den rummelige folkeskole

John Olsen
En usikker læser i efteråret 2. klasse er med stor risiko også en usikker læser i 4. klasse!

Bianca Holders Shkoza
Undervisning i ordkendskab

Anna Gellert
Ordkendskab og læseforståelse

Søren Hertz
Ressourceorienterede historier om børn med DAMP

Susanne Høeg
Psykodynamisk korttidsterapi med børn og unge

Gerda Vinther
Observationsskema spædbørn 0-8 måneder

Læs mere >>

FREE DOWNLOAD:
Omslag
>>>
Indhold >>>
NYHED -  Tema:
EVIDENS - et eftersyn


- Hvordan ser man om interventionen virker?
- Evidensbaseret praksis mellem vision og mystifikation
- Pædagogik og evidens

Læs mere om dette aktuelle temanummer her »
Kontakt Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift

Har du spørgsmål vedrørende Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift er du altid velkommen til at ringe til Salgsafdelingen: telefon 45 46 00 50,
eller at skrive til os >>>
NYHED! "PPR i beredskab"
"Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift" har udgivet et temanummer, der giver overvejelser og beskrivelser af de tendenser, udfordringer, dilemmaer, muligheder og ideer til konkrete strategier og veje for PPRs fremtid. 
Se mere om dette nummer
Forlaget Skolepsykologi, C/o Pædagogisk Psykologisk Forening | Stockholmsgade 27 | 2100 København Ø | Tlf.: +45 24785300 | Salg tlf.: +45 45460050