Søg titler, forfatter m.v.her:
Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift
Tidsskrift for Pædagogisk Psykologi - Rød serie
RØD SERIE » Nr.R34 Bjarne Nielsen
 
REFORMER I FOLKESKOLEN GENNEM DE SENESTE 25 ÅR

Reformer i folkeskolen gennem de seneste 25 år. Hvorfor er det så vanskeligt at gennemføre faglig udvikling i folkeskolen i overensstemmelse med de vedtagne lovændringer? Det har primært været forfatterens formål med analysen at nå frem til mulige årsager til, at det har været vanskeligt at gennemføre målrettet udvikling af folkeskolen. Forfatterens synspunkt er, at målrettet udvikling af folkeskolen kun i begrænset omfang er mulig, med mindre det tilrettelægges på baggrund af forståelse og respekt for de kræfter, der er gældende på området. Der angives afslutningsvis i beskrivelsen nogle overordnede forslag til, hvorledes der vil kunne arbejdes videre med at kvalificere målrettet udvikling af folkeskolen.

<< tilbage til oversigt 
 

Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift | Havrevænget 9 | 4681 Herfølge | Tlf.: 23600055 | Salg tlf.: 45460050