Søg titler, forfatter m.v.her:
Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift
Det faglige vindue for anvendt psykologi
DE SENESTE NUMRE » 54. årgang - 2017
 
54. årgang, nr. 3 Juni 2017 Pris: 120,00 DKK

Tove Davidsen og Lisbet Almstrup Olesen: 
Hvordan kan man forstå processen i et sandplayforløb, som foregår i en gruppesammenhæng?

Stig Broström: 
På vej mod nye styrkede pædagogiske læreplaner 

Simone Weng Facondini: 
Når IT bliver et forstyrrende element i undervisningen 

Susan Hart: 
Neuroaffektiv udviklingspsykologi og de udviklingsbaserede programmer: NUSSA og Forældre på alle strenge

Astrid Kiil, Nina Madsen Sjö og Maiken Pontoppidan:
Måling af børns trivsel i interventionsstudier

Jon Kevin Staal:
”Det bliver hele tiden lidt sværere, kan du mærke det?”




Læs engelske abstracts >>>

54. årgang, nr. 2 April 2017 ”Barnets perspektiv - barnets stemme” Pris: 120,00 DKK

Jette Lentz
Forord 

Persille Schwartz og Alison Clark
Småbørnsperspektiver – en tilgængelig, gyldig og nødvendig feedback
for udvikling af praksis i dagtilbud 

Rune Frederik Cordsen og Inger Lokjær Faurdal
Spændingsfeltet mellem elevers stemmer og læreres handlemuligheder

Hanne Warming
Tillid og inddragelse af barnets perspektiv

Karen Ruth Hansen
Om børns stemmer i pædagogisk udvikling

Lene Tanggaard
Har vi glemt børnene? – overvejelser over analytiske tilganges betydning

Tracey Colville, Sandra Montgomery og Jette Lentz
Spørg barnet – om inddragelse af børn i læringsmæssig praksis



Læs engelske abstracts >>>

54. årgang, nr. 1 Febr. 2017- Tema: Ftremtidens PPR i nye praksisfelter Pris: 120,00 DKK

Lene Tanggaard 
Forord 

Benedicte Schilling
Positionering som intervenerende pædagogisk-psykologisk redskab for
psykologen i det fremtidens PPR

Sara Bork, Louise Einspor, Lone Hygum og Vibe Strøier
Specialiseringsmodulet i pædagogisk psykologi “Nye tider nye muligheder”
Aktionslæring og Videnstilegnelse. Specialister i pædagogisk
psykologi

Jacob Stenholt-Jacobsen
Nyskabelse af PPR – eller…. Forandringer i det små 

Jørn Nielsen
PPR – og svaret på børn og unge i udsatte positioner

Anne-Marie Keis og Vibeke Fold
Nyt praksisfelt i PPR-Lolland

Katrine Tranum Thomsen og Stine Clasen
Pædagogiske træningsgrupper og Nest klasser – To eksempler på nye
praksisformer i nutidens PPR

Ane Lemche og Tine Lydolph
Netværksarbejde i PPR

Henning Strand
Fremtidsrettet praksis i PPR



Læs engelske abstracts >>>
 

Se hér!







Inklusions- og
eksklusions-processer i sociale sammenhænge

48. årgang, 3 Juni 2011
Set fra en filosofisk, sociologisk ogsamfundsmæssig tilgang.
Læs mere her »

Kontakt Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift
Har du spørgsmål vedrørende Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift er du altid velkommen til at ringe til Salgsafdelingen: telefon 45 46 00 50,
eller at skrive til os >>>

NYHED! "PPR i beredskab"
"Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift" har udgivet et temanummer, der giver overvejelser og beskrivelser af de tendenser, udfordringer, dilemmaer, muligheder og ideer til konkrete strategier og veje for PPRs fremtid. 

Se mere om dette nummer
NYHED -  Tema:
Fysisk og socialt lærings-miljø i dagtilbud


Dette nummer sætterfokus på læringsmiljøets betydning
for 0-6årige børns læring og
udvikling i daginstitutioner og i overgangen til skolen.
Læs mere om dette aktuelle temanummer her >>>
Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift | Havrevænget 9 | 4681 Herfølge | Tlf.: 23600055 | Salg tlf.: 45460050