Søg titler, forfatter m.v.her:
Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift
Det faglige vindue for anvendt psykologi
DE SENESTE NUMRE » 49. årgang - 2012
 
49. årgang, 6 December 2012 Tema: Skoleklassen – krav, kriser og kammeratskaber Pris: 120,00 DKK


Helle Rabøl Hansen
Indledning: Skoleklassen – krav, kriser og kammeratskaber

Peter Østergaard Andersen
Om at undersøge klassen - som selvfølge(lighed)

Ditte Winther-Lindqvist
Om at være stille i skolen – illustreret gennem to drenges overgang mellem skoleklasser

Anja Hvidtfeldt Stanek
Ukoncentreret? - eller koncentreret om de andre børn

Maja Røn Larsen
Hverdagslivets anekdotiske betydning - Når børnelivet falder ud af helhedstænkningen

Anne Morin
Familieklassen – mellem kontekstualisering og individualisering

Henrik Skovlund
Stemmer fra diagnosticerede børn om relationer i specialpædagogiske fællesskaber

Charlotte Ringsmose
Kammeratskabseffekter og den vanskelige sociale ulighed

Helle Rabøl Hansen
Inge Henningsen og Jette Kofoed: Skoleklassekultur og mobbemønstre



Læs engelske abstracts >>>

49. årgang, 5 September 2012 Tema: PPR i beredskab Pris: 120,00 DKK

Forord
PPR i beredskab

Vibe Strøier
Hvad er meningen? PPR i Rites de Passage

Benedicte Schilling
Justering af PPR psykologernes supervisionsydelser i en tid med inklusion

Jørn Nielsen
Udredning i kontekst

 



Læs engelske abstracts >>>
49. årgang, 4 september 2012 Pris: 120,00 DKK

Dorthe Landholt og Kirsten Jungersen
KVIK-kontakt tilbud til dagtilbud i område Vesterbro/Kgs. Enghave.

Anne Goul-Jensen og Line Levring Sørensen
Social kompetence i børnefællesskaber

Anne Knudsen
Tværfagligt samarbejde i kommunerne – og PPR psykologernes rolle i dette

Kristine Kousholt og Tine Basse Fisker
Mobning og børns fællesskaber – et narrativt review over international forskning i mobning

Andreas Rasch-Christiansen, , Taru Piironen, Viikin, Gitte Højfeldt og Frans Ørsted Andersen
Supplerende personale i grundskolen: har lærerne brug for assistenter?




Læs engelske abstracts >>>
49. årgang, 3 Juni 2012 Tema: EVIDENS - et eftersyn Pris: 120,00 DKK

Charlotte Ringsmose
Hvordan ser man om interventionen virker?

Keld Torgård
Evidensbevægelsen – en bevægelse i konflikt med sig selv

Leif Olsen
Evidensbaseret praksis mellem vision og mystifikation

Lene Tanggaard og Klaus Nielsen
Evidens mellem kontrol og kreativitet

Thomas Aastrup Rømer
Pædagogik og evidens

Leon Lerborg
Styring, kontrol og evidens



Læs engelske abstracts >>>
49. årgang, 2 april 2012 Tema: ICDP og pædagogisk nærvær Pris: 120,00 DKK

Jørgen Rønsholdt
Om nærværets mange dimensioner

Jesper Carlsen
Når ICDP skaber meningen

Finn Godrim
PPR som relations- og kontekstudviklere

Karsten Hundeide
ICDP og medmenneskelig nærhet

Grethe Bach Jørgensen og Annette Groot
Fra projekt til proces

Henning Rye og Karsten Hundeide
ICDP: Resymé av verdigrunnlag og den tidlige utviklingshistorie

Annette Groot og Anne Linder
LP og ICDP klær’ hinanden


Læs engelske abstracts >>>

49. årgang, 1 februar 2012 Pris: 120,00 DKK

Anders Lundsgaard
Fra kompenserende praksis til udviklingsfokuseret specialpædagogik

Anne-Mette Veber Nielsen og Holger Juul
Frilæsning i 1. klasse – effekt på ordlæsning?

Ib Hedegaard Larsen
Læsevanskeligheder og den vanskelige fælles terminologi

Lene Tanggaard og Mogens Blæhr
”Bare rolig – udredningerne ender ovre i skabet” – refleksioner over mangeårig psykologpraksis og et aktuelt skoleudviklingsprojekt

Aage Thomsen
Kognitiv Adfærdsterapi og OCD eller Kognitiv Adfærdsterapi og Obsessiv Compulsiv Disorder


Læs engelske abstracts >>>

Se hér!







Inklusions- og
eksklusions-processer i sociale sammenhænge

48. årgang, 3 Juni 2011
Set fra en filosofisk, sociologisk ogsamfundsmæssig tilgang.
Læs mere her »

Kontakt Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift
Har du spørgsmål vedrørende Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift er du altid velkommen til at ringe til Salgsafdelingen: telefon 45 46 00 50,
eller at skrive til os >>>

NYHED! "PPR i beredskab"
"Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift" har udgivet et temanummer, der giver overvejelser og beskrivelser af de tendenser, udfordringer, dilemmaer, muligheder og ideer til konkrete strategier og veje for PPRs fremtid. 

Se mere om dette nummer
Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift | Havrevænget 9 | 4681 Herfølge | Tlf.: 23600055 | Salg tlf.: 45460050